Jeste li se ikada zapitali zbog čega je toliko ljudi zavisno od određene hrane, mode, brendova, ili, pak, sklono raznim strahovima i netoleraniciji? Istraživanja pokazuju da su ove reakcije posledica izloženosti medijskim sadržajima…
Ljudski um ima dva aspekta – svesni i nesvesni. Prvi registruje informacije iz spoljašnjih izvora kada je osoba u budnom stanju, dok je nesvesni um uvek aktivan i skladišti sve misli, želje i osećanja koja bivaju percipirana tokom života. Dok svest obrađuje samo ono što je čulima moguće registrovati, nesvesni deo uma procesuira i ono što izmiče opažajnim moćima.
Mozak je svakodnevno izložen raznim informacijama i porukama koje sasvim neprimetno utiču na naše razmišljanje i ponašanje. Kako su mehanizmi po kojima ti sadržaji deluju na nas sasvim suptilni, retko kome polazi za rukom da prodre u njihovu suštinu i da im se odupre.
Šta su subliminalne poruke?
Pod subliminalnim porukama najčešće se podrazumevaju različite vrste audio ili vizuelnih-sadržaja koje dopiru do uma i utiču na njega, izmičući osnovnim perceptivnim registrima. U današnje vreme gotovo je nemoguće odbraniti se od njih jer su osvuda oko nas – na bilbordima, reklamnim prospektima, internetu, televiziji, radiju i sl.
Njihova osnovna funkcija jeste predstavljanje određene kategorije proizvoda ili usluge. Zavodljive linije, upadljive boje, privlačni slogani, interesantni snimci, dovoljni su da većinu potencijalnih kupaca motivišu na kupovinu. Ipak, osim ove, reklame imaju i „manipulativnu“ funkciju. Njihovom formom i mehanizmima delovanja bave se velike marketinške kompanije, osmišljavajujući ih tako da reči, slike i pokreti deluju kao neka vrsta „magije“ koja utiče na um i „opčinjava“ ga
. Ukoliko im bivamo izloženi u kontinuiranim vremenskim periodima, one će postepeno reprogramirati naše ponašanje i mišljenje, što je i razlog zbog kog velike kompanije troše toliki novac na njihovo kreiranje. Iako se one mogu iskoristiti i u cilju podsticanja pozitivnih modela ponašanja, većina uslovljava negativne pojave i pogrešna ponašanja i uverenja. To je i jedan od glavnih razloga zbog kojeg je toliko ljudi sklono netoleranciji i raznim vrstama fobija. Sve je to na duge staze otežava kvalitet života, ali i uspostavljanje komunikacije i saradnju s drugim kulturama.
Vrste podsvesne komunikacije
Iako ih nismo svesni, gestikulacija i način izražavanja osoba koje reklamiraju određene proizvode ili usluge, kao i ambijent u kojem se nalaze, takođe utiču na naše mišljenje i reakcije.
Gestikulacija i način izražavanja: Govor tela veoma je moćno sredstvo koje političari ili marketinški stručnjaci koriste da bi nas ubedili u nešto. Na osnovu položaja tela može se zaključiti mnogo toga. Pogrbljenost često ukazuje na nedostatak samopouzdanja ili slabost, dok uspravljenost ukazuje na samouverenost, autoritet, sigurnost. Brz hod asocira na nedostatak samokontrole, a spor na manjak energije. Slično je i s načinom izražavanja…
OSTATAK TEKSTA MOŽETE DA PROČITATE U NOVOM BROJU MAGIČNE ZONI KOJI JE NA KIOSCIMA OD 10. 09 – 9. 10. 2106.