Sastavni deo ceremonije ovih rituala jeste iskopavanje svežeg leša iz groba, uz izgovaranje bajalica. Vrhunac obreda nastaje kada zombi kraljica ljubi leš, što simbolično označava preobražaj u roba koji će biti u njenoj službi
Niko nije mogao ni da nasluti ogromnu popularnost koju je lik zombija stekao nakon premijere filma reditelja Džordža Romera ”Noć živih mrtvaca” iz 1968. godine. Zombi, bar kako ga je zamislio Romero, bio je lišen bilo kakve vizuelne dopadljivosti i odudarao je od privlačne pojave senzualnog vampira.
Ipak, iz neobjašnjivih razloga, publika je uz oduševljenje prihvatila ovaj lik, uprkos njegovoj odbojnosti. Savremene forme medijskog izraza – filmovi, knjige, igrice plasiraju viziju zombija kao nuspojave nekog oblika biološkog rata. Prema ovim verzijama, obični ljudi bivaju inficirani nepoznatim virusom ili nekim drugim oblikom pandemijske zaraze, usled čega umiru. Kada ponovo ožive, preobražavaju se u zombije.
Oživljavanje mrtvih
Nasuprot stereotipnoj slici koju o zombijima plasira Holivud, poznavaoci vudu magije ističu da ova bića nisu produkt biološkog rata ili sličnih veštački izazvanih okolnosti. Zombi je oživeli leš vraćen u život da bi bio u službi vudu vrača ili vračare. Lisa Li Harp, istaknuta spisateljica o vudu temama kaže: ”Zombi je ljudski leš bez duše iskopan iz groba i nadahnut veštačkom životnom energijom. To je pokojnik koji hoda i koji se ponaša kao da je živ.
” Li Harp je dodala i to da je sastavni deo ceremonije nekih južnjačkih vudu rituala u SAD iskopavanje svežeg leša iz groba, uz izgovaranje bajalica.
”Mnogi koji su posvedočili ovakvim ritualima tvrde da je to vrlo neprijatno iskustvo. Vrhunac ceremonije je kada zombi kraljica ljubi leš i odgriza mu jezik, jer to znači simbolično preobraženje u roba koji će biti u njenoj službi“, ističe spisateljica.
Da bi se umrli sačuvali od ovakvih rituala, u nekim mestima običaj je da se pokojnik sahranjuje licem nadole, jer se veruje da tako neće čuti zov kraljice zombija.
Najpoznatiji vudu vračevi i vračare….
…Sanit De-De
Postoji nekoliko oblika vudu magije, ali su danas najpoznatije haićanska, zapadnoafička, kao i vudu magija Luizijane ili Nju Orleansa. Istorijski anali kažu da je prva vudu kraljica u ovom gradu bila Sanit De-De, mlada žena iz Santo Dominga koja je verovatno došla kao robinja početkom 1800. godine.
Već oko 1815. održavala je rituale u svom dvorištu, na maloj udaljenosti od katedrale Sv. Luisa, dok je nekadašnji Kongo skver, a današnji park Armstrong bio mesto održavanja masovnih rituala i orgija. Ritmički udari bubnjeva karakteristični za ove ceremonije mogli su se čuti i u unutrašnjosti crkve za vreme održavanja misa, zbog čega su sveštenici vršili pritisak na gradske vlasti da donesu zabranu upražnjavanja bilo koje vere u gradu koja nije rimokatolička….
…
OSTATAK TEKSTA KAO I MNOGE DRUGE ČAROBNE RECEPTE POTRAŽITE U NOVOM BROJU MAGAZINA Zona MAGIJA